Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
1. Uitvoering van de voorwaarden
De algemene boekingsvoorwaarden, die hieronder in detail worden beschreven, maken integraal deel uit van het contract tussen de gast en Knokke Dreams met BTW/ KBO nr. BE1018.619 en daarom houdt het ondertekenen van het contract in dat elke en alle voorwaarden worden geaccepteerd, ongeacht waar de reservering is gemaakt via de website van Knokke Dreams, per e-mail via info@knokkedreams.be of telefonisch via +32 465 08 29 97
2. Wijzigingen
Wijzigingen en uitzonderingen op deze algemene huurvoorwaarden hebben alleen effect als ze schriftelijk zijn overeengekomen tussen Knokke Dreams en de gast. Als de wijzigingen leiden tot een verhoging of verlaging van de kosten, moeten de partijen schriftelijk akkoord gaan met de verandering in de huurprijs.
3. Leeftijdsvoorwaarde
Het huren van de vakantiewoning is uitsluitend toegestaan aan personen van 25 jaar of ouder. Bij het maken van een reservering bevestigt de hoofdhuurder dat hij/zij minimaal 25 jaar oud is. Knokke Dreams behoudt zich het recht voor om bij aankomst een geldig identiteitsbewijs te vragen ter controle van de leeftijd. Indien niet aan deze voorwaarde wordt voldaan, kan de toegang tot de woning worden geweigerd zonder recht op restitutie.
4. Prijzen, minimum verblijf
De prijzen variëren afhankelijk van het seizoen en worden vermeld voor elk eigendom, voor dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse verhuur.
Tijdens het hoogseizoen (juli en augustus) geldt een minimumverblijf van zeven nachten. In de andere periodes hanteren wij een minimumverblijf van vier nachten.
- Juli en augustus dienen de in- en uitcheck dagen alleen van zaterdag tot zaterdag te zijn.
- De in- en uitcheck dagen zijn doorheen het jaar flexibel
5. Betalingsvoorwaarden
Reserveringen kunnen worden gemaakt via de website www.knokkedreams.be, door te bellen naar +32 465 08 29 97 of per e-mail naar info@knokkedreams.be.
De eerste aanbetaling bedraagt bedraagt 50% van de huurprijs, dit moet betaald worden binnen de drie werkdagen na boeking. De tweede betaling bestaande uit 50% van de huursom alsook de waarborgsom dient uiterlijk 3 weken voor aankomstdatum betaald te worden.
Betalingen kunnen worden gedaan via bankoverschrijving naar het IBAN-rekeningnummer: BE31 7310 6415 4155. Als deze betalingsdata niet worden nagekomen, behoudt Knokke Dreams zich het recht voor om de reservering te annuleren.
6. Borgsom
Bij het huren van het pand wordt er een borgsom vastgesteld als garantie voor het juiste gebruik van het meubilair, de uitrusting en de toegang tot het pand. Dit bedrag dient voor aankomst te worden betaald conform de algemene betalingsvoorwaarden en binnen de 21 kalenderdagen na het einde van het verblijf van de gast worden terugbetaald, op voorwaarde dat er geen schade aan het pand is toegebracht en er niets ontbreekt.
Als de schade en/of verliezen aan het pand hoger zijn dan het bedrag dat als borg is betaald, moet de gast het verschil rechtstreeks aan Knokke Dreams betalen. Inbreuken, verliezen en/of schade aan het gehuurde pand moeten onmiddellijk aan Knokke Dreams worden gemeld en de schade moet worden vergoed.
7. Annuleringsvoorwaarden
In het geval dat de gast de reservering annuleert, worden de volgende annuleringskosten door Knokke Dreams in rekening gebracht. Alle annuleringen moeten per e-mail aan info@knokkedreams.be worden ingediend.
- bij annulering tot 21 dagen voor de aankomstdatum: het voorschot
- bij annulering vanaf 7 dagen voor de aankomstdatum: 90% van de totale huurprijs
- bij annulering tot 7 dagen voor de aankomstdatum: 100% van de totale huurprijs
- bij annulering last-minute boekingen: 100% van de totale huurprijs
- bij no-show: 100% van de totale huurprijs
8. Inchecken / Uitchecken
De inchecktijd, zal tussen 17:00 uur en 20:00 uur zijn, behalve in het geval van onderlinge overeenstemming buiten die uren tussen beide partijen. In dit geval moet de gast Knokke Dreams informeren om de overhandiging van de sleutels te regelen. Op de dag van vertrek moeten de gasten de accommodatie verlaten vóór 10:00 uur.
Bij vertrek moet de gast de woning in een aanvaardbare, ordelijke en schone staat achterlaten. Het meubilair, de uitrusting of apparatuur, zoals meubels, hangmatten, parasols, enz. moeten terug worden geplaatst op hun oorspronkelijke plaats (zoals op de dag van aankomst). Als de gast de woning verlaat met de afwas of kookgerei ongewassen, of met afval dat niet in de juiste containers is geplaatst, zullen de kosten in rekening gebracht worden door het in mindering te brengen van de waarborg.
9. Verzekering
De huurprijs is exclusief verzekering
10. Schade
Noch Knokke Dreams noch de eigenaar van het pand zijn verantwoordelijk voor enige schade of letsel (letsel, ziekte, overlijden, schade aan eigendommen of diefstal) die door de gast of hun medegasten tijdens hun verblijf wordt geleden. De gast stemt bij het maken van de reservering ermee in verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen persoonlijke veiligheid en die van hun eigendommen en medegasten, en vrijwaart Knokke Dreams en de eigenaar van de accommodatie van elke verantwoordelijkheid hierover.
11. Verantwoordelijkheid van de gast
De gast die de accommodatie reserveert voor andere bewoners (evenals voor zichzelf) is hoofdelijk aansprakelijk voor de totale huurprijs en de schade veroorzaakt door zijn gedrag en het gedrag van de andere bewoners tijdens hun verblijf in het pand. De reservering is alleen geldig voor het aantal personen dat in het contract is vermeld. Het is niet toegestaan om het pand te bezetten met meer bewoners dan in het contract staat vermeld, en dit kan leiden tot de beëindiging van het huurcontract en het verlies van de borg. Als de gast van plan is om het pand met meer mensen te bezetten dan er in het contract staat vermeld of is toegestaan, moet hij voorafgaand aan de huurperiode een schriftelijk verzoek indienen bij Knokke Dreams. Knokke Dreams behoudt zich het recht om zo’n verzoek te weigeren of om de betaling van een extra toeslag te vragen.
De gast stemt ermee in het pand te bezetten overeenkomstig de geldende algemene regels.
De gast moet de regels van samenleven tussen buren respecteren, evenals het huishoudelijk reglement van het appartementsgebouw naleven alsook de gemeentelijke verordeningen die in die plaats van kracht zijn. Het is ten strengste verboden om evenementen en feesten te houden in een van de accommodaties die door Knokke Dreams worden beheerd.
Het is niet toegestaan om muziek te spelen of geluid te maken dat buiten de grenzen van het gehuurde pand te horen is. In geval van nalatigheid of ongepast gedrag behoudt Knokke Dreams zich het recht voor om het huurcontract onmiddellijk en zonder voorafgaande kennisgeving te annuleren, wat kan leiden tot het totale verlies van de borgsom en het huurbedrag.
12. Overlast
Bij ernstige overlast tijdens de vakantiehuurperiode, zoals geluidsoverlast, schade aan de accommodatie, of verstoring van de rust, kan Knokke Dreams de huurovereenkomst onmiddellijk beëindigen zonder recht op restitutie van de huurprijs. Daarnaast kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht voor de schade, schoonmaak of andere verstoringen veroorzaakt door de overlast. In geval van aanhoudende of ernstige verstoring kan Knokke Dreams de politie inschakelen, de huurder is verantwoordelijk voor eventuele boetes of andere kosten die voortvloeien uit de politie-interventie.
13. Wijziging of annulering
Knokke Dreams behoudt zich het recht voor om de gereserveerde accommodatie te vervangen door een andere accommodatie met soortgelijke kenmerken in geval van een ernstige onvoorziene gebeurtenis die de gast verhindert om van hun verblijf in de geplande woning te genieten. Als het niet mogelijk is om het te vervangen door een geschikte woning, of als de voorgestelde woning niet geschikt is voor de gast, zal Knokke Dreams de gast een wijziging van datum of een annulering van de reservering aanbieden, waarbij de gast het totale bedrag betaald krijgt terugbetaald.
14. Incidenten
Als de gast zich bewust wordt van een incident of schade bij het betreden van de accommodatie, moet hij Knokke Dreams binnen de eerste 24 uur van zijn verblijf op de hoogte stellen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen en de overlast van zijn verblijf tot een minimum te beperken. Zodra de eerste 24 uur zijn verstreken, verliest de gast zijn recht om schade te claimen die vóór zijn intrede is ontdekt. Deze bepaling is nodig om te voorkomen dat een gast wordt beschuldigd van inbraak of schade die is veroorzaakt door eerdere gasten en die niet door ons team is gedetecteerd dat de accommodatie voor aankomst heeft gecontroleerd.
Het is belangrijk dat de gast accepteert en begrijpt dat incidenten op elk moment tijdens zijn verblijf in de accommodatie kunnen optreden en dat deze op sommige momenten onvoorspelbaar zijn (bijvoorbeeld problemen met septic tanks, problemen met boilers, kapotte kranen, elektrische storingen, enz.) en dat deze soms buiten onze controle vallen (bijvoorbeeld stroomuitval, wegwerkzaamheden of ander werk in de buurt, lawaai van buren of dieren, verschijning van insecten, enz.).
Knokke Dreams zal altijd alles in het werk stellen om elk incident dat zich tijdens uw verblijf kan voordoen op te lossen of de impact ervan te minimaliseren. De gast accepteert echter, bij het maken van de reservering, dat Knokke Dreams of de eigenaars alleen verantwoordelijk zijn voor incidenten die onder hun controle en jurisdictie vallen en die ze kunnen oplossen. Ze accepteren ook dat bepaalde incidenten, vooral in het hoogseizoen, langer kunnen duren dan de gast zou wensen, omdat ze de aanwezigheid van gespecialiseerde dienstverleners kunnen vereisen waarvan de responstijd niet gegarandeerd is.
Als uw incident niet bevredigend wordt opgelost binnen een periode van 48 uur, kan de gast zijn claim schriftelijk indienen bij info@knokkedreams.be. Een dergelijke claim moet worden ingediend vóór het einde van het verblijf. Zodra de gast de accommodatie heeft verlaten, is elke claim nietig en de gast verliest alle rechten met betrekking tot de waargenomen incidenten. Als de gast naar een andere accommodatie van Knokke Dreams verhuist of de gehuurde accommodatie vóór de vertrekdatum verlaat zonder Knokke Dreams hiervan op de hoogte te stellen, verliest hij alle rechten op eventuele terugbetalingen waar hij recht op zou kunnen hebben.
15. Schoonmaakkosten
De schoonmaakkosten aan het einde van het verblijf zijn inbegrepen in de prijs van de reservering. Schoonmaakkosten tijdens het verblijf zijn alleen inbegrepen als dit specifiek vermeld staat in het contract.
16. Beddengoed en handdoeken
Beddengoed en handdoeken zijn niet inbegrepen in de huurprijs.
17. Sleutels
In het algemeen ontvangt de gast 2 complete sets sleutels van de accommodatie. In geval van het niet retourneren of verliezen van de verstrekte sleutels, wordt een extra bedrag van € 60 in rekening gebracht voor de kosten die aan het bedrijf en mogelijk aan de volgende gasten zijn veroorzaakt. Dit bedrag wordt afgetrokken van de borgsom.
18. Extra faciliteiten
In veel gevallen kunnen we, indien direct bij het reserveren aangevraagd, een extra bed, kinderbedje, reiswieg, kinderstoel, enz. leveren.
19. Huisdieren
Huisdieren zijn alleen toegestaan na voorafgaand overleg en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de verhuurder. Indien geen toestemming is verleend, is het niet toegestaan huisdieren mee te nemen. Bij constatering van huisdieren zonder toestemming, behoudt de verhuurder zich het recht voor om de toegang tot de accommodatie te weigeren of de huurovereenkomst per direct te beëindigen, met mogelijke extra kosten voor schoonmaak of schadevergoeding.
20. Werken
De huizen zijn gewoonlijk privé-eigendom van verschillende individuele eigenaars en bevinden zich meestal in grote residentiële gebieden. De eigendommen bevinden zich gewoonlijk niet in toeristische complexen, en dus kunnen er onverwachte wegenwerken of renovatiewerkzaamheden plaatsvinden in de omgeving. Deze worden gewoonlijk uitgevoerd door eigenaars, aannemers of overheidsorganisaties waarmee wij geen relatie hebben. Knokke Dreams heeft geen controle over deze situaties en kan daarom geen verantwoordelijkheid aanvaarden voor de overlast veroorzaakt door werken die niet door hen zijn besteld.
21. Water, elektriciteit en internet
Stroomuitval, wateronderbrekingen en internetbeperkingen kunnen voorkomen door toedoen van de gemeentelijke en/of regionale autoriteiten en om verschillende redenen. In dergelijke gevallen kan besloten worden om de distributie tijdelijk te beperken of te onderbreken. In geen geval kan Knokke Dreams aansprakelijk worden gesteld voor enige ongemakken of schade die hierdoor ontstaan.
22. Keuze van de jurisdictie en toepasselijk recht
Als er een punt is dat niet is vastgelegd en behandeld in de bovengenoemde voorwaarden, dan is het Belgisch recht van toepassing op alle rechtsbetrekkingen waarbij Knokke Dreams partij is. Mogelijke geschillen zullen enkel berecht worden door de Rechtbanken van de afdeling Brugge.